بازنشر, , گوگل پلاس, پینترست,

پرینت

ارسال شده در:

۱۰ مهارتی که هر مدیر رسانه اجتماعی باید داشته باشد

مهارت‌های حرفه‌ای های رسانه اجتماعی

هر فردی قابلیت لازم برای کار در رسانه‌های اجتماعی را ندارد. از مهارت ارسال یک پست در توییتر گرفته تا پیدا کردن یک فایل gif مناسب و …

هنگام تشکیل تیم‌های رسانه اجتماعی، معمولا مدیران استخدام کننده به دنبال ویژگی‌های خاصی هستند بنابراین باید ببینیم یک مدیر خوب رسانه اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • مدیریت گروه: چه شما در یک تیم پیچیده باشید، چه در تیمی دو نفره، تسلط بر ارتباطات رسانه اجتماعی برای موفقیت‌تان در مراحل استراتژیک بالاتر ضروری است.
  • علم تجزیه و تحلیل: پیوسته از مدیران رسانه اجتماعی خواسته می‌شود برای کارهایی که انجام می‌دهد، آمار و اطلاعات ارائه کند. Google Analytics از بهترین گزینه‌ها برای شروع است.
  • برنامه ریزی: در راه اندازی و شروع یک کمپین رسانه اجتماعی مسائل زیادی وجود دارد. برنامه ریزی گسترده برای اجرای موفق و بدون مشکل کمپین‌ها ضروری است.
  • مدیریت پروژه: بعد از اتمام برنامه‌ریزی کمپین رسانه اجتماعی زمان اجرای آن می‌رسد. کمپین‌ها به چند تیم وابسته‌اند و نه فقط به شما. شما نیازمند ارسال مطالب جدید، ویدئوها، لوگوها و گرافیک‌ها هستید. اجرای یک پروژه از شروع تا پایان و محول کردن وظایف، دارای اهمیت فوق العاده‌ای هستند. سعی نکنید که فقط خودتان در انجام کارها خوب شوید، بلکه تمرکزتان بر رهبری وظایف و همکاری متقابل با دیگران باشد.
  • تولید گرافیک: گرافیک در گروه همه چیز است. مهارت‌های تولید ویدئو و تصویر را افزایش دهید.
  • اولویت‌بندی: این معیار در هر شغلی هائز اهمیت است. به هر حال برای مدیران رسانه اجتماعی تنظیم اولویت‌ها با هدف بسیار ضروری است. هدف شما مدیریت اشتغال است یا بازاریابی فروش؟ تمرکز شما بر بازاریابی بلادرنگ است یا خدمات مشتری؟ تمام اینها زیرمجموعه مدیر رسانه اجتماعی است. اما نیازمند اولویت‌بندی اند.
  • گوش کردن: روی مهارت‌های گوش کردن‌تان کار کنید. سع نکنید همیشه بحث را کنترل کنید. بلکه با آن همراه شوید؛ که هم برای مباحث آنلاین و آفلاین صادق است. همان‌طور که به بازخوردهای یک مشتری در توییتر گوش می‌دهید، به تیم یا همکاران‌تان نیز گوش کنید.
  • پوست کلفت بودن: نمای یک شرکت بودن آسان نیست. اجازه ندهید کسانی که از شما متنفرند، شما را زمین بزنند. آنها را فراموش کرده و به مسیرتان ادامه دهید.
  • غیرمنسجم عمل کردن: رسانه اجتماعی در دوران طفولیت خود است، حتی بعضی از افراد هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که آن برای شرکت‌شان ارزشمند است. احتمال دارد که شما منابع کافی برای انجام بهترین کارتان را بدست نیاورده‌اید. راه حل چیست؟
    تکه تکه عمل کنید. یاد بگیرید که چطور فیلم‌ها را خودتان ضبط کنید، با افراد موثر ارتباط برقرار کنید، تا توانایی‌هایتان را در قبال بودجه پرداختی گسترش دهید، گرافیک خودتان را با canva ایجاد کنید و … هر مدیر رسانه‌ اجتماعی نیاز دارد که یاد بگیرد چگونه با منابع کم، مقدار زیادی کار کند.
  • در نظر گرفتن خطرات: این مورد یکی از مهمترین نکات این لیست است. مدیران رسانه اجتماعی نمی‌توانند خطرات را نادیده بگیرند. تنها راه بقاء در رسانه های اجتماعی این است که پیش بروید و برای یافتن آنچه برای شما خوب است، راهکارهای جدید را بیازمایید. برای مواجهه با شکست آماده باشید، اما نگذارید ترس شکست شما مانع پیشروی شما شود.

اگر می‌خواهید مطالب بیشتری در مورد رسانه‌های اجتماعی بخوانید می‌توانید در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید. (فرم اشتراک خبرنامه در انتهای همین صفحه قرار دارد.)

One Comment

پاسخی بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *