بازنشر, , گوگل پلاس, پینترست,

پرینت

ارسال شده در:

تعامل در اینستاگرام بیشتر از فیسبوک است

تحلیل و بررسی رشد شبکه اجتماعی اینستاگرام

اگر تا به حال نسبت به ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام اقدام نکرده‌اید، شاید این پست دید شما را نسبت به این شبکه اجتماعی تغییر دهد. مقالات بسیاری در مورد برندینگ در فیسبوک و توییتر نوشته شده است، ولی به نظر می‌رسد در حال حاضر اینستاگرام به قدرتمندترین پلتفرم در این زمینه تبدیل شده است. در اواخر سال ۲۰۱۴، اینستاگرام گزارش داد که ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. یعنی بیشتر از توییتر؛ که در آن هنگام آمار کاربران خود را ۲۸۴ میلیون گزارش داده است.

یکی از مزیت‌های برتر اینستاگرام این است که در آن هیچ لینکی وجود ندارد و به همین سبب تاحدود زیادی در این شبکه از شر اسپمرها در امان هستید. اینستاگرام بر محتوا تمرکز دارد، رویکردی که در اولویت نخست باعث محبوبیت آن شده است. در این پست به بازخوانی مطالعه جدید Locowise می‌پردازیم که بر افزایش نفوذ این پلت فرم اجتماعی تاکید دارد و شما را ملزم می‌کند تا به این شبکه اجتماعی اهمیت بیشتری قائل شوید.

محققان لوکو وایز (LocoWise) پس از تجزیه و تحلیل ۲۵۰۰ صفحه اینستاگرام در ماه گذشته (ماه می)، رفتار کاربران این شبکه را مورد بررسی قرار دادند و نتایج حاکی از در حال رشد بودن اینستاگرم و تعامل بالا در آن است. اما چند مورد مهم دیگر نیز در این گزارش وجود دارد که آنها را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • متوسط رشد دنبال کنندگان در اینستاگرام در ماه می ۱٫۴۸ درصد بود. سایت آنالیزور (بررسی کننده) شبکه‌های اجتماعی لوکو وایز در همین زمان مشابه، رشد دنبال کننده را در فیس بوک ۰٫۲ درصد یافته بود. این آمار از یافته های مرکز تحقیقات Pew در این‌باره که اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی رشد سریع تری دارد، حمایت میکند. به تاریخ آپریل سال ۲۰۱۲ وقتی که فیس‌بوک اینستاگرام را به ارزش ۱ میلیارد دلار خرید باز می‌گردیم؛ مردم سوال می‌کردند که آیا این خرید واقعا ارزشش را داشت یا خیر. تازه ترین بررسی، ارزش ۳۵ میلیارد دلاری آن را نشان داده است، همراه با طرح‌ریزی‌هایی که می‌تواند با تبلیغات، ۲ میلیارد دلار سودآوری در طول سال آینده داشته باشد. با به‌روزرسانی‌های مهم و قابل توجه اخیر و همچنین سیستم بهبودیافته‌ی پیشنهاد تبلیغات، تصمیم فیس‌بوک مبنی بر خرید اینستاگرام بیش از پیش هوشمندانه به نظر می‌رسد و هم اکنون آن ها فعالانه تر بر روی افزایش پتانسیل پلت فرم خود تمرکز دارند.

بازاریابی اینستاگرام

  • کاربران اینستاگرام به طور متوسط ۲٫۴۱ پست در هر روز قرار می‌دهند، و با در نظر گرفتن صفحه های بزرگتر و فعال‌تر، این رقم به بیش از ۶ پست در هر روز می‌رسد. این یکی دیگر از دلایلی که در پشت رشد ایستاگرام قرار دارد – افراد به طور معمول، نوشته‌هایی در کنار پست‌هایشان قرار نمی‌دهند؛ و این به این معناست که آنها تنها یکسری به‌روزرسانی‌های تصادفی خود را که خیلی‌های دیگر ممکن است برایشان مهم نباشد با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند. و از آن جایی که اینستاگرام کلا بر مبنای تصاویر است، افراد بیشتر گرایش دارند که وقت و دقت صرف پست‌های اینستاگرامشان کنند، که این عمل به گونه ایی به عنوان یک نوع فیلتر کیفیت داخلی عمل می‌کند.
  • در مجموع با وجود افزایش رو به رشد محبوبیت ویدیوهای آنلاین، تصاویر همچنان به راه خود در تسخیر اینستاگرام ادامه می‌دهند؛ با آمار ۹۱٫۷۷ درصد از کل محتویات پست شده هم‌چنان متعلق به تصاویر است. ایستاگرام همچنین امکان ویدیویی عالی همچون Hyperlapse دارد، اما آمار، حاکی از برتری سلطنت تصاویر دارند. و به این خاطر هیچ دور از نظر نیست که اینستاگرام قصد داشته باشد بستری برای قابلیت وجود تصاویر HD، دخیره سازی تصاویر شما در ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل، در مقابل استاندارد فعلی که ۶۴۰×۶۴۰ پیکسل است فراهم آورد که تغییرات وسیعی در نحوه‌ی نمایش تصاویر ایجاد می‌کند.
  • به طور متوسط، ۲٫۶۱ درصد از تمام مخاطبان به یک پست اینستاگرام توجه می‌کنند. این اتفاق به نسبت در ظاهر آن کوچک می آید، اما در مقایسه با صفحات فیس‌بوک، که حدود ۰٫۵۵ درصد جذب شدگی و بیننده، قابل ملاحظه است. در اینستاگرام با آمار جذب شدن به تصاویر ۲٫۶۹ درصدی؛ تصاویر توجه بیشتری را جلب می‌کنند در حالی که ویدیو ها دارای آمار ۱٫۴۷ درصدی می‌باشند. این عامل باری دیگر مشخص‌تر میکند که چرا اینستاگرام هم چنان یک پلت فرم متمرکز بر روی تصاویر است، که اوایل به سمت مقابله با روند ویدیو در پلت فرم های دیگر رفت.

بازخورد در اینستاگرام

  • در یک آمار دیگر که بر دسترسی آسان‌تر اینستاگرام تاکید می‌کند، افراد در پست‌های اینساگرام کوهی از دیدگاها را قرار نمی‌دهند. قلب‌ها (لایک) ۹۷٫۲ درصد از تمام مشارکت را می‌سازند. تعداد متوسط قلب‌ها در هر پست برای پروفایل (صفحات کاربری) هایی که در نظر سنجی لوکو وایز (LocoWise) حضور داشتند ۴۶۸۸ عدد بود و دیدگاهایی با تعداد متوسط ۱۳۲ عدد نیز وجود داشت. به طور قابل توجه و جالبی پست هایی با محتویات ویدیو تعداد دیدگاه های بیشتری نسبت به تصاویر تولید می‌کنند، با آمار ۱۱٫۶ درصد از مجموع دیدگاه ها، با وجود این، ویدیوها تنها ۸٫۲۳ درصد از مجموع کل محتویات پست‌ها را تشکیل می‌دهند. اگر شما می‌خواهید که از مخاطبان اینستاگرام خود بازخورد (feedback) جزییاتی بیشتری دریافت کنید ویدیو ممکن است راه حرکت به این سمت باشد.

فرصت‌های تصویر

اطلاعات لوکو وایز (LocoWise) بر بیشتر آن چیزهایی که تاکنون در زمان‌های اخیر از اینستاگرام می‌شنیدیم تاکید دارد. اینستاگرام به سرعت در حال رشد است و مشارکت خوبی را ایجاد کرده است، مشخصا زمانی که با فیس‌بوک مقایسه می‌شود. تنها با توجه به تعداد کاربران، اینستاگرام باید یکی از دو یا سه پلتفرم اجتماعی برتر در نظر گرفته شود، و این جلوه نیز به طور مداوم در حال بهبود است. در حالی که ممکن است اینستاگرام برای همه نباشد، کاملا ارزش این را دارد که هر کس درباره ی اینکه چطور و چگونه ممکن است که بتواند اینستاگرام و قدرت‌های متفاوت و مختلفش را به کار ببرد فکر کند. و آن چیزی که بیشتر می‌توان گفت این است که، ویژگی جستوجوی به روز شده ی اینستاگرام به نظر می‌رسد که تنظیم شده تا کارآمدی مجموع آن را گسترش دهد و پتانسیلش در دستیابی و ارتباط را رشد و ترقی بخشد.

با تمرکز بر روی تصاویر باکیفیت و حضور قدرتمند در این پلتفرم، می‌تواند آن را به سلاحی ارزشمند در زرادخانههای بازاریابی شما تبدیل کند. امیدواریم این پست دیدی واقع‌گرایانه از اینستاگرام را برایتان به تصویر کشیده و ارزش زمانی که برایش صرف کردید را داشته باشد.

One Comment

پاسخی بنویسید
  1. با سلام.
    اینکه فیس بوک دیگه مثل قدیم رو بورس نیست رو میشه کاملا حس کرد . اما ایسنتا گرام هم این روزا پر شده از تبلیغات آزار دهنده ای که وقتی هر پیجی رو فالو میکنی به دنبالش این تبلیغ ها میاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *