بازنشر, , گوگل پلاس, پینترست,

پرینت

ارسال شده در:

بازاریابی محتوا نیاز به استراتژی دقیق دارد

چگونه در راستای تولید محتوا قدم برداریم؟

رویای داشتن انبوهی از مشتریانی که برای مشاهده محتوای آموزشی درباره خرید محصولات و استفاده از آنها به وبلاگ کسب و کار مراجعه می‌کنند، کسب و کارها را به سمت سرمایه گذاری بر روی بازاریابی محتوا سوق می‌دهد.

بدیهی است که اهداف کسب و کارها می‌تواند با کمک بازاریابی محتوا محقق شود، اما نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، بهینه سازی و اندازه گیری دقیق بازدهی سرمایه‌گذاری دارد.

در صورتی که با استراتژی کاملی بتوان به درک مناسبی از نیازهای مخاطبان دست یافت و محتوای قدرتمند و مرتبط با چرخه فروش تولید کرد، بازاریابی محتوا می‌تواند به بازگشت سرمایه و سودآوری بیانجامد.

هدف ایجاد استراتژی‌های بازاریابی محتوا جذب مخاطبان بالقوه به سمت کسب و کار شما با نمایش نمونه ها و مسائل مربوط به کسب و کار شماست.

بهترین روش برای توسعه استراتژی‌ها از طریق دانش مشتریان هدف میسر می‌شود؛ اینکه آنها چگونه از محتوا بهره می‌برند و اینکه محتوای شما چگونه می‌تواند با نیازها و شخصیت آنها مطابقت کند.

۱- تفکر استراتژیک و پاسخ سریع

قبل از ایجاد هر محتوایی و فکر کردن به این موضوع که چگونه می‌توان از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار آنها یاری جست به داشتن یک استراتژی روشن بیاندیشید.

استراتژی محتوای شما به طور مستقیم با اهداف کسب و کارتان مرتبط است. برای توسعه یک استراتژی محتوای خوب بایستی به آنچه می‌خواهید دست یابید و منابعی که نیاز دارید و به طور دقیق چگونگی محاسبه و اندازه گیری نتایج بیاندیشید.

تکنیک‌های متقاعدسازی زمانی کارآمد خواهند بود که بدانید بایستی چه موضوعی را در محتوای خود پوشش دهید، سپس می‌توانید به چشم‌اندازهای پیش روی و جذب مشتریان و فروش بیاندیشید.

۲- سرمایه گذاری بر روی تحلیل دقیق مخاطب

بازاریابی محتوا بایستی بر روی طیف گسترده‌ای از مخاطبان تمرکز داشته باشد، بنابراین شما می‌توانید برای تولید محتوا جهت تبدیل مخاطبان بالقوه به خریدار برنامه‌ریزی کنید.

با کمک ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس رده سنی و دموگرافیک شناسایی کنید. اطلاعات ارائه شده توسط ابزارهای تحلیل به شما کمک میکند تا بدانید بایستی چه نوع محتوایی تولید کنید. شما می‌توانید به تولید محتوا درباره موضوعاتی بپردازید که جذابیت آنها برای مخاطبان‌تان را در رسانه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید و لایک بیشتری جذب کرده‌اند.

Google Analytics به شما امکان می‌دهد که صفحاتی از وبلاگ ویا وبگاه‌تان که بازدید و تعامل بالایی داشته است را شناسایی کنید.

بسیاری از مخاطبان هدف شما در شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، کلوب و … حضور دارند و با تحلیل رفتار آنها می‌توانید در تولید و انتخاب بهترین محتوا برای اشتراکگذاری به رویکرد مناسبی دست یابید.

۳- توسعه مداوم کانال‌های توزیع محتوا

به خاطر داشته باشید که محتوای شما زمانی تاثیرگزاری بیشتری خواهد داشت که توسط مخاطبان بیشتر دیده شود. شما بایستی کانال‌های توزیع محتوا را به خوبی بشناسید و از آنها به نحو احسن برای توزیع محتوای خود استفاده کنید.

برای توزیع محتوا می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی بهره بگیرید. کانال‌هایی که به آنها دسترسی دارید، مانند وبلاگ، صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیلی و صفحات وب.

محتوای شما همچنین می‌تواند توسط افرادی که در این رسانه‌ها با شما در ارتباط هستند نیز بازنشر شود. کانال‌های توزیع را می‌توان به کانال‌های رایگان و کانال‌های پولی تقسیم بندی کرد. در کانال‌های پولی مانند شبکه‌های تبلیغات کلیکی شما در ازای توزیع محتوای خود بایستی هزینه‌ آن را برای مدت یا تعداد بازدید معینی پرداخت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *